SAAR /sa:r/ podst. jm.

1. Původní latinský název města Žďár nad Sázavou např. Cronica domus sarensis. 
2. Zkratka pro rozvojový web SAARplan - Strategie Architektura A Rozvoj.

Streetpark

Studie streetpark

Již v roce 2016 vznikla územní studie Streetparku. Vystavěna je již první část skateparku. V nejbližší době nás čeká rozšíření stávajícího skateparku a vybudování nového pumptracku. Je zpracována projektová dokumentace. Tato dokumentace řeší druhou část záměru plynoucího z předcházející architektonické studie volnočasového areálu – Streetparku. Architektonické řešení, celkové materiálové a barevné pojetí záměru reaguje na přírodní prostředí řeky Sázavy a městského okolí  doléhající k řece. 

Navrhovaná stavba má charakter občanské vybavenosti sportovního areálu. Areál Street parku představuje veřejný prostor, demokratickou arénu, místo navržené pro potkávání, aktivní odpočinek a sdílení společných zájmů. Areál bude volně přístupný. 

Jedná se o soubor staveb

  1. etapa: SO 101 Skatepark
  2. etapa: SO 106 Pumptack
  3. etapa: SO 102 Kontejner – sociální zařízení; SO 103 Kontejner – sklad; SO 202 Chodníky; SO 402 Opěrná zeď v 1,0 m; SO 403 Opěrná zeď v. 0,6 m; TÚ 101; TÚ 201; TÚ 202
  4. etapa: SO 401 Zeď v. 2,6 m
  5. etapa: SO 105 Hřiště pro parkour
  6. etapa: SO 106 Hřiště pro streetball; TÚ 102
  7. etapa: SO 201 Účelová komunikace; SO 901 Souběh sítí
  8. etapa: TÚ 301 Terénní úpravy nad 1,5 m
  9. etapa: Stanice fitpark (součást SO 301 Mobiliář)

Vlastní plocha skateparku je řešena jako betonová, monolitická skulptura s překážkami a rampami simulujícími prostředí městské ulice. Přirozená šedá barva betonu a plastické pojetí hmoty skateparku zapadá do přírodního rázu okolí. Pumptrack svým tvarem navazuje na skatepark.  Je tvořen klopenkami a vlnami. Asfaltový povrch materiálově navazuje na okolní komunikace. Z monolitického pohledového betonu jsou řešen také lavičky (betonové kvádry) podél chodníku a opěrná zídka v místech, kde se nový chodník napojuje na stávající pozemní komunikace. Chodníky jsou navrženy jako asfaltové v šedé barvě, s barevnými akcenty (kombinace barevného asfaltu). Zpevněné plochy pro pořádání akcí města a před prostor kontejnerů jsou provedeny z betonové dlažby.  Kontejnery jsou řešeny jako plechové, odkazující na „periférii“ původní přirozené městské prostředí, ze kterého kultura skatu vzešla. Zeleň tvoří hranici parku a doplňuje území nivy přilehlé řeky Sázavy, zajišťuje zlepšení mikroklimatických podmínek a vytváření příznivých estetických pocitů.

Projektant: GRIMM Architekti s.r.o.

Odhadované náklady dle PD: 19 mil. Kč bez DPH

Studie Streetparku a situační výkresy k nahlédnutí.