
Doprava není jen otázkou kvality současných silnic, chodníků a parkovišť, ale také koncepčním přístupem řešícím environmentální otázky, modelujícím optimální nastavení, motivujícím k využívání ohleduplnějších způsobů přepravy, vytvářejícím nejlogičtější možné trasy apod. Výsledek vycházející z koncepce pak pochopitelně musí být řešen jako soudobé a architektonicky hodnotné stavební dílo.
Koncepční dokumenty
Převedení cyklistů ul. Hutařova x ul. Smetanova – studie
Dlouhodobou snahou je město Žďár nad Sázavou postupně protkat sítí různě sdílených stezek a cyklostezek, tak aby byla vytvořena síť komunikací, které bezpečně a legálně provedou cyklisty městem.
Úkolem této studie je posoudit možnosti vedení cyklistů z prostoru …Vyhledávací studie – východní varianta obchvatu Žďáru nad Sázavou
Vyhledávací studie východní varianty obchvatu Žďáru nad Sázavou měla za cíl prozkoumání zájmového území a vyhledat vhodnou variantu umístění pozemní komunikace (PK), a to dle specifikace pro dokumentaci staveb pozemních komunikací (Ministerstva dopravy ČR, pod č. j. 158/2017-12-TN/1 …Potenciál města Žďáru nad Sázavou – architektonická soutěž a územní studie
Předmětem soutěže byl návrh urbanistického, architektonického a krajinářského řešení lokality ulice Neumannova, městská magistrála (silniční průtah přes náměstí Republiky) a Atrium za obchodními domy.
Datum konání soutěže: 4. listopadu 2019 – 6. února 2020
Soutěže se zúčastnilo 9 architektonických …
Generel dopravy
Doprava je komplexní a komplikované téma. Je zřejmé, že nárůst intenzity automobilové dopravy, dostupnost automobilů takřka pro většinou od 18 let věku, současně sledování trendů v oblasti životního prostředí (vč. prostředí pro život občanů) vytváířejí spolu s dalšími faktory …
RingPark
Centrum města Žďár nad Sázavou je sužováno křížením dvou slinic I. třídy i průjezdem místních, kteří však mnohdy nemají jinou možnost, jak se dostat z místa A do místa B. Zásadním řešením je obchvat města v režii ŘSD, který