Dlouhodobou snahou je město Žďár nad Sázavou postupně protkat sítí různě sdílených stezek a cyklostezek, tak aby byla vytvořena síť komunikací, které bezpečně a legálně provedou cyklisty městem.
Úkolem této studie je posoudit možnosti vedení cyklistů z prostoru křižovatky Hutařova x Smetanova k Brněnské ulici. Z hlediska prostorového vedení trasy jsou uvažovány dvě varianty – varianta „A“ a varianta „B“.
Varianta „A“ rozvíjí zadání podle objednávky zadavatele tj. využívá pro vedení cyklistické dopravy pozemku nezpevněné cesty mezi zahradami rodinných domů Smetanovy a Palachovy ulice a napojení na prostor Brněnské ulice v blízkosti křižovatky Brněnská x Smetanova.
Varianta „B“ respektuje trasu navrženou v generelu dopravy, kde jsou cyklisté vedeni v prostoru místní komunikace Palachova (v generelu se jedná o část trasy propojky P10 „U Ivana“). Napojení na prostor Brněnské ulice je uvažováno podle zmíněného generelu, a to v místě u křižovatky ulic Brněnská / Smetanova / Novoměstská (na Rybníčku) v průchodu v blízkosti tzv. Tomanovy vily. Uvedené napojení na Brněnskou ulici je ve smyslu uvedeného generelu součástí městské cyklotrasy Z1: Zámek-náměstí Republiky-Palachova-Radonín.
Zadavatel: Město Žďár nad Sázavou
zhotovitel studie: Ing. Alois Matýsek – projektování staveb, Studentská 1133, Žďár nad Sázavou
stupeň: studie
převedení cyklistů ul. Hutařova x Smetanova – studie a varianty řešení